maandag 20 oktober 2014

Open voor rebranding

BVB ICT - een allround adviesbureau voor Informatiserings- en Automatiseringsvraagstukken - benaderde buro open met een rebrandings- en communicatievraagstuk. De bestaande huisstijl voldeed niet meer, teksten moesten worden aangescherpt en ideeën bedacht om de acquisitie te versterken. Het Dagmenu (met wat aanvullingen) bood uitkomst. Meike Jürgens - it-girl-graphics - ontwikkelde een nieuw logo en paste dat toe op briefpapier, visitekaartje, postkaarten, flyer, website en advertentie. Buro open schreef een kort en krachtig communicatieadvies en werkte teksten uit voor zowel website, LinkedIn, postkaarten, flyer als advertentie. BVB ICT nam zelf de bouw van de website ter hand.

Ontwerp
De twee al bestaande kleuren blauw zijn uitgebreid met een derde variant blauw en de signaalkleur rood. De kleur rood maakt het mogelijk verdieping aan te brengen in de corporate identity en de diverse boodschappen & media een extra lading mee te geven. Het logo is fors gerestyled en nu een stevig ingekaderd blok. Een fundament, waarbij één kleur bepalend is. Het lettertype is weliswaar ‘zwaar’ en ‘fors’, maar door de afronding en spatiëring toch vriendelijk en zacht. Door de letters speels te spiegelen, maar ook nog eens te stapelen ontstaat een eigenwijs beeld. De spiegeling van letters brengt bovendien dynamiek en vormt voor de vervolguitwerkingen van de identiteit een dankbaar element. De huisstijl is met deze aanpassingen professioneel en tijdloos geworden.

Copy
De tekstopbouw is eenvoudig, informatief en recht door zee. In de site is gekozen voor een consequente opening met een quote, waardoor de eigenaar van BVB ICT persoonlijk geprofileerd wordt. Zijn werkwijze en uitgangsprincipes komen verder constant terug in de teksten. Want prijs en proces mogen dan belangrijk zijn voor een klant, ze willen vooral ook iemand (een zzp-er) een klus gunnen. En dus is het belangrijk die gunfactor te creëren. Na overleg is er met BVB ICT voor gekozen om postkaarten te laten drukken waarbij qua copy de grens is opgezocht. Geen woorden die passen bij een werkwijze. Of quotes van bekenden. Maar gewoon prikkelend vakjargon: van gymschoenacties tot yottabyte. Van fat clients tot single sign on. Op de achterzijde staat de uitleg en contactinfo. Door de typografie, letterspiegeling en inkleuring wordt de voorzijde extra spannend. Om drukwerkkosten te besparen is de gewenste flyer omgezet naar postkaartformaat, maar dan in de breedte verlengd (en gevouwen). Ook hier weer voorop een prikkelende term, aan de binnenzijde praktische, maar korte informatie over de diensten & en aanpak en op de achterzijde contactgegevens. Daarmee vormt de flyer met de kaarten en de website een stevige basis voor succesvolle acquisitie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten